shutterstock_27354016

Jeseň preveruje imunitu. Tipy ako ju posilniť

Telo si udržíte v dobrom stave, ak sa budete snažiť dodržiavať rady na prirodzenú podporu imunity. Nastavenie zdravých návykov a konzumácia niektorých živín, pomôžu udržať imunitný systém v poriadku. Výsledky z uskutočnených zahraničných štúdií a z nich vyplývajúce odporúčania podporia vaše zdravie v nadchádzajúcom chladnejšom období.

  1. Vyvarujte sa nedostatku spánku

Nedostatok spánku má škodlivý vplyv na imunitný systém. Perfektným príkladom sú vysokoškoláci, ktorí ochorejú po tom, ako urobia skúšku. Slabý spánok je spojený s nižšou funkciou imunitného systému a zníženým počtom ochranných buniek „zabijakov“, ktoré ničia baktérie. Títo zabijaci, ktorí sú súčasťou imunitného systému, bojujú aj s rýchlo deliacimi sa bunkami, ktoré sú príčinou rakoviny. Ak sa zníži počet týchto buniek, môžete byť vystavení väčšiemu riziku vzniku choroby.

Štúdie ukázali, že chronický nedostatok spánku tiež prispieva k srdcovým chorobám, gastrointestinálnym problémom a iným zdravotným ťažkostiam. Jedna štúdia o následkoch z nedostatku spánku ukázala, že u skupiny mužov, ktorá spala počas noci iba 4 až 6 hodín boli zaznamenané zmeny v hormonálnej funkcii a metabolizme a ich výsledkom boli zmeny v rýchlosti starnutia. Nedostatok spánku urýchľoval starnutie.

  1. Uvoľnite sa z pazúrov stresu

Niet o tom pochýb, že stres má ničiaci účinok na zdravie človeka. Strata zamestnania, smrť blízkych, rozpad manželstva – to všetko sú príklady situácií, ktoré môžu v tele vyvolať silnú stresovú reakciu. Existujú presvedčivé vedecké dôkazy o tom, že chronický stres spôsobuje merateľný pokles schopnosti imunitného systému bojovať proti chorobe. Ťažký a chronický stres má priamy vplyv na imunitný systém, ktorý môže spôsobiť ochorenie alebo zmeniť priebeh už existujúceho ochorenia.

Štúdie napríklad naznačili, že vyššie hladiny stresových hormónov, ako je kortizol, vedú k rýchlejšiemu rozmachu rakoviny. Stresovaní ľudia sú rovnako náchylnejší k rozvoju kardiovaskulárnych chorôb. Štúdie ukazujú, že ženy s kardiovaskulárnym ochorením, ktoré dokážu lepšie zvládať stres, žijú dlhšie a zostávajú zdravšie ako ženy s kardiovaskulárnym ochorením, ktoré majú veľa stresu a nevedia, ako ho zvládnuť.

  1. Preventívne si čistite organizmus 

Ak si preventívne aspoň 1x do roka budete detoxikovať organizmus z prírodne dostupných zdrojov, pravdepodobnosť, že ochoriete sa zníži. Prírodné saponíny nachádzajúce sa v Diamond Yacca prečistia nielen tráviaci systém, kde sa zhromažďujú mikroskopické častice nestrávených zvyškov potravy a škodlivín, ale aj cievny a nervový systém. Organizmus sa prečistí od toho najmenšieho orgánu, až po ten najväčší, ktorým je koža. Na celkové vyčistenie organizmu, resp. na prevenciu postačí užiť dve balenia 150 g prípravku Diamond Yacca počas roka, na jar a jeseň.  MUDr. Sova odporúča 2x jednu kapsulu denne ráno a večer zapiť dostatočným množstvom vody.

Štúdie naznačujú, že saponíny obsiahnuté v Diamond Yacce podporujú prirodzenú imunitu organizmu, predpokladá sa, že sa o 16 – 18 % zlepší. Ide o dôsledok zníženia povrchového napätia v celom organizme a na povrchu jednotlivých orgánov, čo spôsobuje významný pokles množstva baktérií a vírusov. Imunitný systém vynaloží menej energie na boj s nimi. A ako MUDr. Sova hovorí: „Lepšie je užívať prípravok Diamond Yacca preventívne, než sa nechať stresovať diagnózami ochorení.“

 

  1. Vyhnite sa nezdravému jedlu

V kombinácii so sedavým životným štýlom je nezdravé jedlo naozaj pohroma pre imunitný systém. Je všeobecne známe, že ak je človek podvyživený alebo chudne, jeho imunitný systém je oslabený. Nie je žiadnym prekvapením, že ak sa obnoví normálny prísun živín, zlepší sa aj imunita. Čo by sme sa mali ale naučiť je, že ak sa budeme snažiť vylepšovať kvalitu prijímanej stravy, aj imunitný systém sa bude zlepšovať.

Nezdravé potraviny obsahujú veľa nadbytočného tuku, najmä polynenasýtené tuky majú tendenciu utlmovať imunitný systém. Vhodné je znížiť celkový príjem tukov na maximálne 25% z celkového príjmu denných kalórií. Ďalšou zlou zložkou nezdravého jedla je prebytočný cukor. Cukor blokuje fagocytózu, proces, pri ktorom sú pohlcované vírusy a baktérie.

  1. Choďte von bez slnečných okuliarovDokonca aj v zamračených dňoch, keď sa zdá, že je slnko skryté za oblakmi, vám denné svetlo poskytne potrebnú dávku vitamínu D pre podporu imunity. Vitamín D môžete získať z niektorých potravín, ale najlepším zdrojom je slnečné žiarenie, pretože telo vytvára vitamín D vtedy, keď je vystavené slnečným lúčom.

Organizmus absorbuje väčšinu vitamínu D zo slnečného svetla očami. Ideálny je pobyt na slnku 20 – 30 minút, najlepšie bez slnečných okuliarov, okuliarov alebo kontaktných šošoviek. Inak je dôležité chrániť si oči pred priamym slnečným žiarením.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Close Menu